Informacija atnaujinta: spalio 9, 2022
AKMENĖS RAJONO PARAMOS ŠEIMAI CENTRO
PAGALBOS ŠEIMAI PADALINYS
Akmenės rajono paramos šeimai centro Pagalbos šeimai padalinys savo veiklą pradėjo nuo 2017 m. kovo 1 d.
Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslauga
Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos teikiamos visose Akmenės rajono rajono seniūnijose ir Naujosios Akmenės mieste.
Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslauga – tai paslauga, teikiama asmenims (šeimoms) dienos metu, siekiant stiprinti bendravimo gebėjimus, palaikyti ir atstatyti šeimos (asmens) savarankiškumą atliekant visuomeniniame ar asmeniniame (šeimos) gyvenime reikalingas funkcijas, padėti rasti išeitį sprendžiant iškilusias problemas.
Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugos tikslas – ugdyti šeimą (asmenį) įgalinant savarankiškai spręsti iškilusias socialines problemas ir įveikti iškilusius sunkumus, stiprinti šeimos (asmens) gebėjimus dalyvauti visuomenės gyvenime, siekiant įveikti socialinę atskirtį.
Paslaugos uždaviniai:
- ugdyti socialinius įgūdžius ir stiprinti aktyvumą ir motyvaciją įveikti iškilusias socialines problemas;
- užtikrinti šeimose augančių vaikų visapusį vystymąsi ir ugdymą;
- ugdyti suaugusių šeimos narių įgūdžius užtikrinant saugią, sveiką ir darnią aplinką namuose;
- mažinti šeimų socialinę atskirtį, siekiant jų integracijos į visuomenę;
- raginti ir padėti šeimų aktyvų įsitraukimą į darbo rinką.
- organizuoti šeimai (asmeniui) psichologo pagalbos teikimą.
Pagrindinės socialinio darbuotojo, dirbančio su šeima, funkcijos:
- vadovaujantis žmogiškomis vertybėmis, abipusės pagarbos, tarpusavio bendradarbiavimo principais, planuoti ir teikti socialinę pagalbą šeimoms jų socialinėje aplinkoje, susitinkant su šeima socialinių paslaugų centre ar kitose sutartose vietose, palaikant kontaktą su šeima kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, telefonu;
- dirbti socialinį darbą su vaiku ir šeima, juos konsultuojant (individualiai ir grupėmis), teikiant emocinę bei socialinę pagalbą ir didinant šeimos motyvaciją dalyvauti kompleksinės pagalbos ar prevencinės pagalbos teikimo procese, pozityvios tėvystės mokymuose, šeimos stiprinimo programose, nesmurtinio elgesio mokymo programose, priklausomybės ligų gydymo ir kitose programose;
- teikti šeimai reikalingą informaciją ir žinias, ugdyti tėvystės įgūdžius, socialinius įgūdžius, skatinant glaudesnį šeimos santykį su socialine aplinka, organizuoti šeimų pagalbos sau grupes, kitą prevencinę pagalbą ir kt.;
- tarpininkauti šeimai dėl pagalbos priemonių (pvz., psichologinės pagalbos, psichosocialinės pagalbos krizių centre ar pagalbos šeimai tarnyboje, paslaugų vaikų dienos centre, piniginės socialinės paramos, užimtumo, sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo, socialinio būsto, specialiųjų pagalbos priemonių, specializuotos pagalbos centrų kompleksiškai teikiamos pagalbos), parengti šeimos narius kreiptis į kitas valstybės ir (ar) savivaldybių institucijas, įstaigas ar organizacijas, kuriose šeima gali gauti pagalbą, nusiųsti ir, esant poreikiui, palydėti į jas;
- bendradarbiauti ir veikti kartu su atvejo vadybininku organizuojant, planuojant ir teikiant pagalbą šeimai, teikti siūlymus atvejo vadybininkui dėl pagalbos šeimai efektyvumo, keistis informacija apie situaciją šeimoje su atvejo vadybininku, informuoti jį apie pokyčius šeimoje;
- teikti siūlymus atvejo vadybininkui dėl pagalbos plano, jame numatytų priemonių vaikui ir jo šeimai, atsižvelgiant į pakitusius šeimos poreikius ir (ar) pakitusią šeimos situaciją, tikslinimo;
- dalyvauti atvejo nagrinėjimo posėdžiuose;
- dalyvauti kuriant bei plėtojant pagalbos vaikams ir šeimoms paslaugų sistemą seniūnijoje bei (ar) savivaldybėje;
- vykdyti kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.